Oogst

Vorige week zaterdag heerlijk gaan winkelen in onze hoofdstad en dan mag een bezoekje aan de Bijenkorf niet ontbreken. Het was ontzettend druk in de stad, er was ook Uitmarkt, en ik was heel blij dat ik met de trein was gegaan.

Aangezien in Amsterdam al veel met de OV-kaart gereisd kan worden, in de Metro alleen nog maar, even bij Appie langs om saldo op de OV-kaart te zetten. Ondanks alle negatieve berichten over het ding (chip kan gehackt worden, je kan hem verliezen, net of dat niet kan met een strippenkaart) vond ik het helemaal geen gedoe, eerder makkelijk. Heb jij wel eens met zo’n strippenkaart staan vouwen terwijl je een aantal plastic zakjes in je handen had? Nu hoefde je in de tram alleen maar je kaart voor een soort plaatje te houden, dat bliept dan dat je binnen bent en als je uitstapt (NIET VERGETEN roept de trambestuurder bij iedere halte nu nog) even je kaartje weer voor eenzelfde soort plaatje bij de deur houden. Ik zag het iemand zelfs doen terwijl de OV-kaart nog in een portemonnaie zat en dat werkte ook pKnutselfotos_012erfect.

Klaar met de OV-kaart, ik ging dus winkelen en in de Bijenkorf mijzelf maar weer eens een boek cadeau gedaan, twee eigelijk, een leesboek, Alleen maar nette mensen, van Robert Vuijsje en Tilda’s Summertime van Tone Finnanger.

In Amsterdam zit ook een ABC Bookcenter en daar kan je hele mooie tijdscKnutselfotos_013hriften kopen op handwerkgebied, maar ook engelse breiboeken e.d., dus daar moet ik ook altijd even langs.

Om nog maar te zwijgen van De Afstap, De Haan en Wagenmakers en Birdblocks. Het winkelen bij de Bijenkorf liep zo uit de hand dat ik deze winkels niet heb kunnen bezoeken. Zo blijft er altijd wel weer een reden te verzinnen om richting Amsterdam te reizen.

