Schilderen

Gelukkig even de tijd om weer eens wat op mijn weblog te zetten. Weer een drukke week achter de rug, waar dingen niet altijd gaan zoals gepland. Weinig tijd gehad voor mijn eigen handwerkjes, maar wel een bijdrage geleverd aan de hobby van mijn 2 DSs, Warhammer 40K. Nee, niet het spel op de computer, maar het bordspel, waarbij je zelf je spelers in elkaar zet en moet schilderen. Er zit een heel verhaal achter Warhammer 40K, voor wie geïnteresseerd is, hierover kan je lezen op deze site.

Warhammer_40k_002_2 De meeste miniaturen (noem het geen poppetjes) zijn ongeveer 1 inch groot en heel gedetailleerd. Om het spel te kunnen spelen heb je een aantal miniaturen nodig. Iedere miniatuur heeft een bepaalde waarde. De meeste spelers beginnen met een leger van zo’n 500 punten, maar als je een leger kunt samenstellen van 1.500 punten, maakt dat de strijd/het spel wel een stuk spannender.

Het schilderen op zich is ook heel rustgevend, je moet engelengeduld hebben en steeds wachten op het drogen van laagjes. Sommige gamers hebben ook standaard een föhn in hun verfkoffer zitten, zodat er sneller gewerkt kan worden. De meesterwerkjes die sommige afleveren, erg leuk. Om nu te zorgen dat DSs snel een groot leger (lees puntenaantal) tot hun beschikking hebben mag ik ook zo af en toe meeschilderen. Daarnaast ben ik zelf helemaal weg van één van de volkeren, Orks, en heb ik mijzelf een doosje cadeau gedaan t.w. Gretchin. Laten die nu nog kleiner zijn dan hun grote broers (lol). Als ik er meer af heb zal ik ze ook hier laten zien, de foto hierboven is van Orks geschilderd door mijn oudste DS.

One thought on “Schilderen

  1. Ken het spel maar niet de regels.
    Leuk voor de jongens dat schilderen.
    MM en verf gaan NIET samen.
    Mijn jongste DS (16) speelt nu alleen nog maar gitaar. Liep pas door de speelgoed winkel en vond het zo jammer dat ik niets meer hoef te kopen !!
    Had spiderman cakejes gekocht, moet toch wat, vraagt ie of ik wel lekker ben !!! hahaha !!;-))

    Like

Reacties zijn gesloten.