De wereld van Jansje

Vorige week mijzelf ook nog op een dagje winkelen in Haarlem getracteerd. Wilde nog wat leuke hebbedingetjes scoren voor mijn oudste DS die volgende week naar Frankrijk vertrekt. Een leerlingenuitwisseling, zijn correspondente zoals het chique heet komt volgend jaar april naar Nederland, tussen twee middelbare scholen om de kinderen internationaal aan elkaar cultuur te laten snuffelen. Bedoeling is dat hij als dank je wel wat Nederlandse producten meeneemt. Natuurlijk wat bloembollen, toch wel een heel Nederlands product en speculaasjes ook al gekocht, zou Sintsnoep ook iets Nederlands zijn? Moet ik nog maar even uitzoeken, lijkt mij toch ook wel leuk geven. En dan loop ik tegen een heel lief winkeltje op, veel leuke spulletjes, fair-trade, maar ook een plekje waar je iets kunt eten en drinken, de Wereld van Jansje. Ik kan het iedereen aanbevelen. De bediening is heel persoonlijk enBloemen_en_frutsels_031  mega-vriendelijk. In deze winkel is de klant weer koning. Kijk even op hun eigen website dan begrijp je waarom ik het zo’n fijne winkel vind, het poppetje op de foto heb ik daar gekocht. Bij De Sampler nog een paar Hollandse stofjes gekocht om een leuke deurhanger te maken, moet toch lukken in een week?

