Sjaalalong eerste update

Had een paar dagen terug al gemeld dat de chinese sjaal iets langzamer zou gaan. DaarentegenWeblogfotos_2009_011 wel tijd gevonden om te haken. De sjaal wordt gehaakt van Nuage, Phildar. Ik haak met haaknaald nummer 6, had nog nooit met zo’n dikke haaknaald gehaakt. Ondanks dat ik het resultaat erg leuk vind worden en het met naald 6 heel snel gaat, ga ik het toch niet vaak meer doen. Krijg er zowat kramp van in mijn vingers. Optimist die ik ben, maar ik denk bij de volgende update zomaar een sjaal gereed voor gebruik te kunnen presenteren. Het patroon komt uit het boekje van Helen Jordan, Reliëfpatronen haken. Het is wel een beetje vreemd patroon. Je moest eerst een ketting deelbaar door vier haken en dan beginnen met bosjes van 5 in een kettinglosse, een losse overslaan en dan weer bosjes van 5 in de volgende kettinglosse. Hierdoor begon de sjaal dus helemaal uit te waaieren, maar de kettinglosse is een statisch geheel, waardoor de sjaal begon te rimpelen. Omdat ik dat niet mooi vond ben ik toen aan de andere kant van de opzetlosse ook maar gaan haken. Weblogfotos_2009_010Dat beviel al beter, maar uiteindelijk vond ik dat ik teveel lossen in de ketting had opgezet en dat de sjaal te breed zou worden. Niet lang getreurd, dan maar uithalen, maar dat was dus met dit garen geen optie. Of het kleine klauwtjes had, maar een keer in een steek, lieten de draadjes elkaar niet meer los.  Volgende oplossing, dan maar aan de korte kant verder haken, en zie daardoor een gerimpeld middenstuk met mooie losse einden. Ik ben er voorlopig weer gelukkig mee en zo klein als het is, heb ik er al mee om mijn hals gestaan en ben ik heel content met het voorlopige resultaat.

13 thoughts on “Sjaalalong eerste update

  1. Een heel mooie kleur! Het is interessant om de ervaringen met al die verschillende garens te lezen: heel leerzaam!
    Het blijft stoeien, maar daar kunnen de meest leuke dingen uit voortkomen, dat zie je wel aan jouw sjaal. Leuk!
    Veel SJALplezier!

    Like

  2. Hi Daisy, Ik vind je een echte volhouder. Je sjaal wordt erg leuk Het lijkt me wel een moeilijk patroon. Ik ben benieuwd hoe het wordt. Succes….

    Like

  3. wat een mooi sjaaltje wordt dit ook, lijkt me erg ingewikkeld.
    Leuk je logje over de handwerkbeurs te lezen, ben er zelf vrijdag even geweest, woon er wel dichtbij. even genieten van de mooi aangeklede stands en de prachtige quilts. geniet van je aankopen.

    Like

Reacties zijn gesloten.