Stofroosjes

Weblogfotos_2009_022 Mijn eerste aankoop op de beurs, een mal om roosjes te maken. Ik heb gekozen voor de middelste maat, de small was wel erg klein en de large vond ik eigenlijk weer te groot voor het mooie. Ga het snel uitproberen en zal dat dan hier showen.

Ik vind Clover trouwens een heel mooi merk. Ik heb heel veel spulletjes van hun door de jaren heen verzameld.

Voor het breien heb ik o.a. de steekmarkeerders van Clover gekocht en voor het quilten gebruik ik bijvoorbeeld hun naalden en schattige meetlint.

Heb nog wel meer spulletjes, maar kan zo snel niet bedenken hoe ze allemaal heten, want blijkbaar is het heel Japans om je produkt een mooie ingewikkelde naam mee te geven.
Nu ik het zo hier opschrijf, Franse make-upfirma’s hebben daar ook een handje van. Sta je in de winkel omdat je dagcreme op is, weet je toch niet meer hoe die heet, Creme Teintée Haute Exigence of Creme Haute Exigence Jour of Fluide Lift Anti-Rides Jour SPF 15. Meestal zoek ik naar een herkenbare verpakking, maar ja, na twee jaar moet er weer iets nieuws op de plank, krijgt de creme of fluide weer een andere mooie welluidende naam en sta ik met mijn mond vol tanden in de winkel.
Vroeger stuurde mijn moeder mij om boodschappen en gaf ze een boodschappenbriefje mee dat ik aan bakker of slager moest overhandigen. Nu doe ik hetzelfde, nee niet bij mijn kinderen, ik maak een briefje met de namen van de potjes die bij mij op de kaptafel staan en aan vervanging toe zijn en geef dat briefje aan de mevrouw van de parfumerie.

