Sokken breien

Iets in mij wil nu al een aantal jaren sokken en/of handschoentjes breien. Gevolgen van dit gevoel? Weblogfotos_2009_027
In ieder geval zijn er al genoeg sokkenbolletjes in huis om minstens 10 paar sokken te kunnen breien. Ook heb ik voldoende sokkennaaldjes in de gangbare maten, materialen en lengten aangeschaft, zodat er meerdere projecten opgezet kunnen worden. Om handschoenen te kunnen breien heb je ook vingernaalden nodig en die heb ik afgelopen vrijdag op de handwerkbeurs bij Storm op Zolder kunnen scoren. 
Ik vind ze er allerschattigst uitzien en ze lijken mij ook handig om kleine onderdelen voor knuffels en zo te breien.
BWeblogfotos_2009_030ij Storm op Zolder ook een spintol probeerpakket gekocht. Heb nu nog geen tijd voor experimenten, maar binnenkort wel en dit soort dingen uitproberen lijkt mij heel erg leuk. Had ook bijna een probeersetje wol verven gekocht, maar er moet nog iets te wensen overblijven dus dat komt een volgende keer wel.

Bij Wolhalla het boekje Sokken van teen tot boord aangeschaft. Heb natuurlijk het eerste boekje Sokken brei je zo! ook al, maar ja, nog geen sok gebreid hè. Maar, wat in het vat zit verzuurt niet en ik heb er alle vertrouwen in dat het sokkenbreien ooit gaat gebeuren.

3 thoughts on “Sokken breien

  1. Echt een keer beginnen hoor, zo’n leuk werkje.
    Je bent al goed voorbereid zie ik.
    Leuk boekje lijkt mij, heb het eerste ook.
    Zag het al eerder maar was verdwaald via Storm op zolder.
    Leuk die kleine gekleurede pennetjes.
    veel succes/plezier.

    Like

  2. @Magda/Aurora: dat wordt dus sokkenbreien. Ik ga snel nog even een nieuw logje schrijven en dan PC uit en verder breien aan mijn babysokjes.

    Like

Reacties zijn gesloten.