Sokjes

Het is er eindelijk van gekomen. Ik ben mijn bezig met sokjes te breien. En met sokjes bedoel ik dus ook sokjes, twee tegelijk, zoals wordt geleerd in het boek "Twee sokken tegelijk" van Melissa Morgan-Oakes. Het sokkenbreien wordt in 46-stappen uitgelegd. Ik ben nu bij stap 31, het minderen voor de spieën. Dat betekent dat ik dus heb opgezet, met de magic loop, verdeeld en verbonden, boorden en benen heb gebreid, grote en kleine hielen heb gebreid en steken heb opgenomen voor de spieën.

Weblogfotos_2009_082_2 Zie dat ik best nog wel een paar foutjes heb gemaakt, maar leer er wel van, de meeste foutjes zijn tot nu toe schoonheidsfoutjes. Mijn rondbreinaald is na deze twee sokken rijp voor de vuilnisbak, maar tot nu toe begrijp ik ook alle handelingen die ik heb gedaan, dus bij het tweede paar sokken dat ik ga breien zal ik niet meer zo aan mijn naalden hoeven sjorren. In het boek worden de voorbeeldsokken gebreid met twee kleuren garen, voor de duidelijkheid. Ik doe dat lekker niet, heb verschillend gekleurde markeerringetjes gebruikt om sok 1 en 2 uit elkaar te houden en tot nu toe werkt dat. Ik heb vast ergens nog wel een pop met blote voeten, dus daar mag het eerste paar sokken naar toe.

3 thoughts on “Sokjes

  1. Leuk én knap !!
    Je strooit hier gelijk échte brei termen neer, mooi dat het lukt.
    Ik ben er nog niet toe gekomen.
    Moet wel een beetje lachen om je rondbreinaald !!
    Heel herkenbaar, mijn rechte naalden stonden ook krom van het ingespannen breien.

    Like

Reacties zijn gesloten.