Druk, druk, druk

De laatste weken van het jaar lijken voorbij te vliegen. Het is niet dat er niets is om over te schrijven, mijn vrije tijd is op dit moment schaars. Dit blogje maak ik voordat ik naar mijn nieuwe "baantje" ga. Vanaf vorige maand ben ik iedere woensdagochtend vrijwilliger in de mediatheek van de school van mijn zonen. Erg leuk werk, maar voorlopig is dit extra, bovenop alle andere werkzaamheden die nog gewoon doorlopen. Zoals iedereen heb ik ook lopen rennen om leuke Sinterklaascadeautjes voor iedereen te kopen, overigens net als de rest van de familie, vrienden en niet te vergeten, mijn nieuwe collega’s. Zal de leuke cadeautjes zo snel mogelijk met jullie delen, figuurlijk dan hè.

Nu heb ik niet het idee dat ik de enige ben met een overvolle agenda, overal om mij heen hoor ik klagen dat de werdruk hoog is.
Ik neem mij in ieder geval voor om deze laatste maand niet al hollend te eindigen, maar vooral ook tijd te nemen om mij te bezinnen. Niet over goede voornemens voor het nieuwe jaar, maar vooral die ik nog in het oude jaar in praktijk wil brengen. Genieten van gezin, familie en vrienden, stilstaan bij de grote problemen waar onze wereld mee te maken heeft en proberen, als druppel op de gloeiende plaat, daar een klein verschil in te maken.

