Terug naar de garage

Krijgt Toyota alle bagger over zich heen omdat ze een heleboel auto’s moeten terugroepen vanwege een vastzittend gaspedaal, ja wel een beetje slordig, zat ik vandaag met mijn Renault bij de garage, teruggeroepen. Mag dan wel niet in de krant hebben gestaan, maar lastig is het wel. Het euvel was de mogelijkheid dat de stuurbekrachtiging een eigen leven zou kunnen gaan leiden en die moest even tot de orde geroepen worden, geherprogrammeerd dus.

Ach, je kunt klagen, maar je kunt ook van de nood een deugd maken. Het zou een uurtje duren en ik kon erop wachten. Met breiwerkje, nog een paar tijdschriften en boeken, installeerde ik mij aan de leestafel. Voor mij waren een viertal medewerkers druk in discussie met de monteur van de koffiemachine. Jammer geen kopje koffie bij het breiwerkje, maar de heren zo bezig te zien over de kwaliteit van hun bakkie bracht regelmatig een glimlach rond mijn lippen.

Halverwege naaldje 5 zag ik de receptioniste mijn kant op komen lopen. Het zal toch niet, dacht ik nog, maar ja hoor, het klusje was al geklaard en of ik maar wilde vertrekken. Ik had er amper 20 minuten gezeten!!! Ik had nog wel gedacht in dat uurtje halverwege het blokje te kunnen breien, had zelfs het patroon min of meer uit mijn hoofd geleerd, dat stond zo profi. Oké opbreken dan maar weer en naar huis, de heren achterlatend bij de nu goed functionerende koffiemachine, waar de monteur vakbekwaam een onderhoudscontract voor aan het aanpraten was.

Valt dus weinig te laten zien. Moraal van het verhaal? Klaag je niet over het een, klaag je wel over het ander. Dan vanavond maar verder breien en kijken hoe ver ik kom.

2 thoughts on “Terug naar de garage

  1. Haha herkenbaar écht een handwerkster !!
    Had hetzelfde pas bij de tandarts waar ik vaak lang moet wachten. De pen was nog niet af of..
    wat een gedoe met die auto’s, veiligheid heid staat toch voorop hé.
    Knap het patroon uit je hoofd leren !!
    EN ondertussen al een bakkie koffie op en een stukkie gebreid neem ik aan ?!!;-))

    Like

Reacties zijn gesloten.