Textielfestival Leiden

Donderdag en Zondag naar het Textielfestival in Leiden geweest. Hele mooie kleine quiltjes van het Quiltersgilde bewonderd en ook de tentoonstelling in de Pieterskerk bezocht. Vandaag nog even teruggegaan, wilde nog een keer kijken naar o.a. de mooie merklappen, de gekantkloste werkstukken en het weven. Grote bewondering voor mensen die zulke mooie dingen kunnen maken.

Heb twee bladen gekocht die worden uitgebracht door LOKK, de vereniging voor kantklossers en Merkwaardig, de vereniging voor liefhebbers van merklappen. Van het quiltersgilde ben ik al lid en hun uitgaven lees ik altijd met veel plezier.

Ondanks dat ik nu meer vrije tijd heb gekregen zal ik niet veel tijd hebben om nieuwe handwerktechnieken te leren. Verstandig is om eerst een aantal werkstukken af te maken, maar zo’n tentoonstelling maakt hebberig. Ik wil leren kantklossen, mocht zelfs even oefenen bij een dame die daarvoor een speciaal kussen had klaarstaan en dat deed het verlangen alleen maar toenemen.

Nu niet denken dat ik het heb gelaten bij twee verenigingsbladen, maar volgende week zal ik laten zien waar ik nog meer geen weerstand aan kon bieden.

