Afscheid en nieuw begin

Afscheid geeft een nieuwe periode in je leven, altijd wennen lijkt mij !? Ook een reactie op het logje over de tas, ja wie kaatst kan de bal verwachten.

Ach, dat afscheid zag ik al een tijdje aankomen dus kon er al een tijdje aan wennen. De afgelopen twaalf jaar ben ik gemeenteraadslid geweest en ik wist dat ik mij niet voor een vierde termijn beschikbaar zou stellen. Mijn DSS, die in het begin natuurlijk netjes rond zeven uur naar hun bedjes gingen en dus niets merkten van de afwezigheid van hun moesje, begonnen de laatste tijd te pruttelen over mijn veelvuldige afwezigheid in de avonduren.

Toen ik eenmaal besloten had dat de gemeenteraad het voortaan zonder mij zou moeten doen, heb ik nagedacht hoe ik de vrijgekomen tijd zou gaan besteden. Handwerkster was ik al, maar dat wil ik verder gaan ontwikkelen, cursussen volgen en misschien ooit zelf lesgeven.

Om maatschappelijk betrokken te blijven voorlopig het vrijwilligerswerk uitgebreid met een dagje assisteren op de mediatheek van de school van DSS. Zo snijdt het mes aan twee kanten, ik van de straat en de kans om de leefomgeving van DSS van een andere kant mee te maken.

Nu, zo’n twee maanden na de laaste vergadering, vraag ik mij af hoe ik het er ooit bij heb kunnen doen, tijd blijft een kostbaar iets.

One thought on “Afscheid en nieuw begin

  1. Daisy, ik ken geen handwerkster die géén tijd tekort komt. We willen zoveel maken en vooral leren, dat het allemaal niet in één leven past. We moeten keuzes maken. Moeilijk, vind ik.
    Natuurlijk mag je naar mijn blog verwijzen. (Dit nav jouw reactie bij het stoppenboekje.)

    Like

Reacties zijn gesloten.