Even reageren

Grappig is dat, kreeg een reactie van Marian’ne op mijn blogje over het boekje Zpagetti en mijn tasje. Ze vraagt of er leuke patroontjes in het boekje staan. Ja, die staan er in, maar de patroontjes op de website www.hoooked.nl zijn net zo leuk en zorgen ook voor de nodige inspiratie. Ik moet ook bekennen dat mijn tasje niet in het boekje staat, maar een soort vrije vertaling is van een tasje zonder het klepje. Ook het hengsel is een eigen probeersel, wat mij betreft heel geslaagd, maar als je nog nooit hebt gehaakt, biedt het boekje wel meer houvast. Maar cadeautjes blijven altijd leuk om te krijgen, vooral als ze zo persoonlijk zijn en ik ben toch wel heel blij met het boekje. Had het waarschijnlijk niet zelf gekocht, omdat ik de prijs, gelet op de inhoud, nogal fors vind.

Mijn voeringtasje is ook klaar, niet helemaal gelukt, maar ik denk dat dat komt omdat het een vertaald patroon is, oorspronkelijk geschreven in inches en in de vertaling omgebouwd naar centimeters. Ik kreeg het niet voor elkaar om de rits netjes te draaien, alhoewel het patroon hier wel in had voorzien.2010_weblogfotos_042

Heb het voeringtasje nu maar gewoon in het tasje vastgenaaid, alleen aan de bovenzijde, meer dan genoeg, zodat ik voor en achter de binnenvoering nog andere spulletjes in de tas kan meenemen die niet zo risicovol zijn voor wat betreft eruit vallen.

Kan het niet uitstaan dat het tasje "verminkt" is door dat probleem en heb dus een kleinere rits gekocht en ga met de overgebleven stof nog een tasje maken en kijken of dat het probleem is. Ben niet zo’n wiskundige, dus alleen kijken en dan met de oplossing komen is voor mij niet weggelegd, ben dus van de doe, maar uiteindelijk ga ik het probleem teckelen.

