Eerste stopje – waar moet ik op letten?

2010_weblogfotos_061 Voor een eerste stopje en zo op een afstandje, ziet het er best leuk uit, maar het ging niet helemaal goed.

Dit is het simpelste stopje, maar waar ik tegenaan liep, was dat het doorvlechten van de draad van links naar rechts niet helemaal lekker ging. Het zakt een beetje onderuit, waardoor op het einde het heel moeilijk werd om de draad nog door de verticale draden te weven.

Mijn vraag aan de experts, moet je de verticale draden iets los op de stof laten liggen, waardoor het doorweven met de horizontale draden makkelijker gaat? Of moet je steekjes erboven minder strak aantrekken, waardoor er vanzelf een beetje ruimte ontstaat bij het doorweven? Had voor mijn gevoel al niet zo strak aangetrokken, maar kwam op het einde dus een beetje draad tekort.

De aanhouder wint en deze week ga ik het zeker nog een keertje proberen, met een ander kleurtje misschien, ook wel grappig.

2 thoughts on “Eerste stopje – waar moet ik op letten?

  1. Ik vind de stop helemaal zo slecht nog niet! Mijn eerste stop heb ik een hoek in gegooid, omdat het nergens op leek! Over de volgende ben je beslist weer meer tevreden.
    Ik weet niet of ik je probleem helemaal heb begrepen. In ieder geval moet je de vertikale draden gewoon zo mooi mogelijk op de stof laten liggen, geen ruimte laten dus. Datzelfde geldt voor de horizontale dragen.
    De laatste horizontale weefdraad is altijd even wat moeilijker doordat er nog maar weinig ruimte is.
    Doorzakken kun je opheffen door, zoals in het begin van het boekje staat beschreven, even de draden ‘netjes te dwingen’.
    Ik wens je veel succes met de volgende stop.
    Hartelijke groet,
    Nan.

    Like

  2. Het ziet er toch al erg leuk uit. Het zal je ook wel steeds beter afgaan. Ik kijk eerst maar even toe, maar wie weet, het lijkt me wel een leuk werkje.
    Groetjes

    Like

Reacties zijn gesloten.