Tas van gisteren

Nog even laten zien hoever ik ben. Had graag meer gedaan vandaag, maar ja moest naar de kapper en een nieuwe snijmat kopen dus bijna een hele dag, met openbaar vervoer, op pad geweest. 2010_weblogfotos_085 Kan je het je een beetje voorstellen, een snijmat van 90 centimeter bij 60 centimeter in een knal roze tas die ik met twee handen moest vasthouden. In de bus zette ik de tas naast mij op de bank, gelukkig nog geen spitsuur en de dame die achter mij ging zitten had gelijk geen uitzicht naar voren. Ook in de trein kon ik gelukkig de mat naast mij op de bank neerzetten, op de grond is in een trein niet aan te raden, wat zien die dingen er smerig uit.

Nu ligt hij op mijn bureautje te glimmen, ben er helemaal blij mee. Had natuurlijk wel een snijmat, maar in mijn begintijd wist ik nog niet dat je het ding niet warm moest laten worden, dat ie dan ging bobbelen, dat ie plat moest liggen en niet rechtop tegen een muur en met je strijkijzer, per ongeluk, over je snijmat gaan, is ook geen aanrader. Eigenlijk viel de schade best nog wel mee, alleen de centimeterkant is een beetje verschoven, maar ja, die hele mooie grote nieuwe bleef maar roepen dat ie zo mooi zou staan op mijn nu alweer bijna twee jaar oude Ikea naaitafel, en ik had een mazzeltje dus het moest er vandaag maar van komen.

