Dear Jane A-1

2010 dear jane blokje A-1 Ben al een tijdje verliefd op de Dear Jane quiltblokjes die je zo her en der in blogland ziet. Het boek heb ik al enige tijd in mijn bezit. Ik weet dat er een CDtje bestaat met patronen die je in het EQ (Electric Quilt) programma kunt inlezen, maar waarom makkelijk als het ook moeilijk kan. Ben dus begonnen de patronen zelf in het programma uit te tekenen. Heb nog niet besloten hoe ik verder ga, één blokje per week, of gewoon een blokje om mee te nemen naar de wachtkamers van deze wereld (NS, …..artsen en jullie weten vast nog wel meer momenten te bedenken).

In ieder geval nu vier blokje klaar en zo af en toe zal ik daar dus ook over bloggen.

Als eerste blokje A-1, ja, ik probeer de volgorde van het boek aan te houden (ga ik dus vast niet volhouden). Heb ik dus heerlijk helemaal volgens het boekje gemaakt. Malletjes uitprinten, op schuurpapier plakken, op stof leggen, puntjes duiden en netjes met potloodlijntjes verbinden, stukjes aan elkaar zetten et voila, foto!    

Blokje A-2 ligt op dit moment bij een vriendinnetje thuis. Geduld opbrengen is niet haar sterkste kant dus het heeft nogal wat voeten in de aarde om haar aan het werk te houden. Ze is begonnen met paperpiecing, mooie log cabin kussentjes voor op haar stoel, maar moet nu toch aan het malletjes tekenen, knippen, snijden en naaien geloven. Ze mag mij bellen als ze haar eerste blokje klaar heeft om weer samen verder te werken, maar ja, dat was twee weken geleden. Ga zelf volgende week maar eens bellen en kijken hoe het ermee staat. Kan ik ook weer een foto laten zien.

2 thoughts on “Dear Jane A-1

Reacties zijn gesloten.