Een nieuw begin

Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2011. Geluk, voorspoed en gezondheid, maar ik wens iedereen vooral toe dat wat men zichzelf wenst dit jaar mag uitkomen. Wat ik voor mijzelf wens? Vooral dat mijn gezin en ik gezond zullen blijven dit jaar en op allerlei manieren van elkaar mag genieten. Dat het net zo’n fijn jaar mag zijn als vorig jaar. Natuurlijk heb ik ook wensen op handwerkgebied. Ik wil graag meer gaan borduren en vooral ook dingen af gaan maken. De patchwork deken moet nog steeds doorgepit worden. Ik ben al over de helft, heb vorig jaar een standaard gekocht om de deken makkelijker door te kunnen pitten, maar voorlopig is het einde nog niet in zicht. De Groninger meebreideken is voor wat betreft het breien van blokken ook over de helft, maar ook hier nog veel werk te verzetten. De gehaakte sprei wil niet echt vlotten, is een beetje een zomerproject geworden, maar afgelopen jaar weinig gehaakt. Kleinere projectjes zijn gelukkig wel gereed gekomen, zoals bijvoorbeeld de vingerloze handschoenen. Ach, dit logje heet niet voor niets een nieuw begin en mijn goede voornemen dit jaar is om gestructureerd te werken aan de patchwork deken, mijn Dear Jane top en een Baltimore top. Daarnaast mag ik nog wat kleine projectjes doen. Verder ga ik mijn Frans verder oppoetsen en aan het eind van het jaar zal ik wel zien wat er van al deze wensen/goede voornemens terecht is gekomen. Ik hoop ook dit jaar weer veel te leren op het gebied van handwerken en dat doe ik o.a. door het lezen van veel blogs, boeken en tijdschriften. Dit zorgt ook vaak voor het opstarten van nieuwe projecten, want wat ik zie wil ik ook graag proberen. Keuzes maken, daar draait het voor mij om dit jaar en niet te veel in de verleiding komen.

