Huisjes

De spanning wordt opgevoerd, nog één dag en dan krijgen wij allemaal het patroon van de huisjes. Vanaf 1 januari wordt het huisjes bouwen geblazen. Heb er geweldig veel zin in en ga deze week vast een stapeltje stofjes bij elkaar zoeken om de eerste huisjes te kunnen bouwen Natuurlijk ook een mooie projectdoos uitzoeken om alles netjes in te bewaren. Daarnaast moet er nog aan heel veel andere projecten worden gewerkt. Dat maakt dat ik nog steeds twijfel of er wel iedere dag een huisje gemaakt kan worden. Misschien de komende twee weken uitproberen hoe lang het duurt voor ik een huisje af heb? Ik denk dat ik het patroon omzet naar een paperpiecing patroon, misschien werkt dat sneller of zou ik het patroon op de naaimachine naaien (alhoewel ik liever met de hand naai)? Eerst vrijdag gezellig met mijn vriendin op stap naar Haarlem. Natuurlijk samen naar De Sampler, dat heeft ze een half jaar moeten missen (zij woont tijdelijk in China). Denk niet dat ik zonder stofjes het pand verlaat, moet toch aan een nieuw werkstuk beginnen.

De handschoenen voor DS zijn af en hij is er erg blij mee. Dat stemt moeders natuurlijk vrolijk en tevreden. Leuk hoor als die jonkies zo blij zijn met ouderwetse huisvlijt. Alhoewel, gisteren op TV een item gezien dat door de recessie de jeugd de naaimachine heeft herontdekt. De meer zielen de meer vreugd, want meer vraag betekent meer aanbod, marktwerking hè, en iedere nieuwe handwerkzaak erbij ……..

Voor wie nog niet weet wat het huisjesproject inhoudt, bovenin rechts vind je de button van de weblog van Jeanneke, waar alles haarfijn wordt uitgelegd. Schroom niet om ook mee te doen!

