Er wordt druk gebouwd

image

Goh, het houdt mij wel bezig dat huizen bouwen. Weet nu al hoe lang ik ongeveer over het in elkaar zetten van één huisje doe, maar zo gemakkelijk het ging in de kerstvakantie, zo tijdrovend is het nu tussen alle gewone dingen van de dag door. Ik hou het nog wel vol, één huisje per dag, maar prettig zou zijn als ze tijdens het jaar ook tot één lap verwerkt kunnen worden. Ik moet dus nog “geautomatiseerder” werken. Ik doe er nog maar heel weinig naast. Heb nog wel de bloemen voor het eerste blok van Sue uitgeknipt, maar het opspelden en vastnaaien is nog niet gelukt. Wel heb ik bijna een hoesje voor mijn huizenmapje af. Daarin bewaar ik affe huisjes, voordat zij aan de grote, nou ja, grote, lap worden genaaid en samengestelde combinaties.

Moet nog wel 4 fat quarters met lichte stof voor de sashings kopen, dan heb ik wel genoeg stof om in ieder geval de top af te kunnen maken. De keuze voor het huisje van morgen ligt al klaar om in elkaar gezet te worden. Kan ik best lang over nadenken, heb ik gemerkt, dat scheelt morgen weer “werktijd”; tijd die ik dus ga gebruiken om verder te werken aan mijn andere werk of ga gebruiken om die fat quarters te scoren.

