Laat de winter maar komen

Wilde graag een muts breien, van mooie wol, want de inbreishawl duurde veel te lang. Pff, al die kleine draadjes maken, al die visjes die hingen te bungelen, nee, niet mijn ding, althans niet nu. De nu ongebruikte wol wordt ooit weer herbruikt, als sokkenwol, waar het oorspronkelijk ook voor bedoeld is. Het stukje gebreide shawl werd omgebouwd tot muts, natuurlijk niet echt mooi, maar wel een goede oefening en vervolgens werd mooie wol gekocht bij De Afstap, Rowan Felted Tweed DK, om een patroon uit The Knitter nummer 50 te breien.

Ik ben blij met het resultaat, alhoewel ik het patroon niet perfect vond. Combinatie van beginner in fair isle en een drukfoutje in het tijdschrift? Van het restant ga ik nog een shawlcol of wantjes breien. Nu eerst maar weer een paartje sokken opgezet. Brei ik in hetzelfde patroon als mijn eerste paar sokken. Makkelijk patroon, over vier naalden, dus ken ik uit mijn hoofd. Nooit gedacht dat ik zo snel mogelijk een kast vol zelfgebreide sokjes wil hebben.

Quilten nu echt op een heel laag pitje. Vrijdag op de beurs in Rotterdam alleen een paar lapjes gekocht bij Bep’s Atelier. Misschien over een paar weken een enkel projectje afmaken. Bijvoorbeeld dat leuke tasje van de workshop van Reiko Kato. Alles ligt klaar om in elkaar te worden gezet, alleen de tijd ontbreekt. Multitasken oké, maar twee verschillende handwerkjes op hetzelfde moment is een brug te ver. Verder heb ik vrijdag ook nog wol gekocht voor een Jacobus, jullie weten wel van Annita Wildschut. Ik heb al een kleine lieverd gebreid, maar deze wordt zo’n zestig centimeter. Kijk maar op haar website, ze heeft hopelijk nog een paar pakketjes te koop.

Ook wacht ik met smart op een nieuw boek van The Dutch Knitters over twijnend breien. Heb al wel een patroontje van polswarmers met wol gekocht om het uit te proberen, het ziet er zo leuk uit. Je hebt er ook speciale wol voor nodig, die linksom getwijnd is, als ik mij niet vergis, maar hang mij daar niet aan op, vast na te lezen op de website van de twee breiende dames. Heb natuurlijk wel al hun boek Warme Handen gekocht.

