Opzetten & Afkanten

opzetten&afkantenboek Als groot liefhebber van handwerkboeken surf ik met grote regelmaat over het www bij  amazon.co.uk en gelijksoortige webshops om de laatste nieuwe boeken te kunnen bekijken. Sommige uitgevers zijn bereid een aantal pagina’s van hun boeken als voorproefje op de site te zetten en dat geeft je een aardig idee van wat je van een boek mag verwachten. Ik kwam o.a. het boek Cast on, Bind off tegen van Leslie Ann Bestor en zette dat voorlopig op mijn wensenlijstje.

Dit boek is nu vertaald in het Nederlands en toen ik het in de winkel tegenkwam, heb ik het aangeschaft.

En daar heb ik geen spijt van. Wat is het leuk om eens van de bekende methoden af te wijken en in plaats van een gewone langedraadopzet de Oud-Noorse opzet te proberen. Ook het afkanten van een simpele shawl met een picot geeft de shawl gelijk een extra accent en zo kan ik nog veel meer leuke dingen bedenken met behulp van dit boekje. Het boekje is op dit moment te koop in zowel Engels als Nederlands, maar voor wie de Nederlandse versie zou willen aanschaffen,wacht daarmee dan niet te lang. Meestal wordt er maar één oplage gemaakt van een vertaalde titel en aangezien de markt voor handwerken in Nederland niet zo groot is, zijn dit soort uitgaven snel uitverkocht.

 

