Pop Spots

Ongeveer een jaar geleden waren wij een paar dagen in Londen en mocht ik een bezoekje brengen aan LOOP, een heerlijke winkel in Camden. Daar kocht ik een patroon voor een shawl, Pop Spots, en bijbehorende wol, Wolmeise, een Duitse wol, helemaal hot, maar ook ontzettend duur, maar ja, je bent op vakantie dus gun je jezelf deze aankoop :). Eenmaal thuis vond ik het patroon moeilijker te lezen dan verwacht en om dan gelijk zulke dure wol eraan te wagen, dus proeflapje breien met restje Drops alpaca en een sokkengaren voor de Spots. Na tig keer uithalen kreeg ik uiteindelijk het patroon onder de knie en proeflapje werd proeflap en uiteindelijk beviel het resultaat zo goed dat duur garen in de voorraad verdween en het patroon werd gebreid met het restgaren (aangevuld met twee keer een aankoop bij het Wolplein 🙂 ). En nu is het bijna zover, ik ben bezig met de afhechtrand, een lacy rand die wordt aangebreid aan de shawl en ik vind het toch mooi worden!

einde in zicht
einde in zicht

 

