Workshops

September is de maand dat creatieve winkels hun workshopprogramma voor de wintermaanden beginnen. Blijkbaar was ik extreem leergierig, want heb mij in korte tijd ingeschreven voor diverse cursussen c.q. workshops.

Eén van de workshops wordt door Marjolein Reichert gegeven bij De Afstap in Amsterdam en gaat over Kleurtechnieken en steeks. Daar had ik mij dus al voor opgegeven toen de kans zich voordeed bij Woool een workshop steeks te doen. Aangezien het best wel een ingewikkelde techniek betreft heb ik ook die workshop snel meegepakt. Deze workshop werd gegeven door Yarnissima en ik ben heel blij dat ik er geen punt van heb gemaakt dat ik deze techniek nu zo kort achter elkaar dubbel uitgelegd krijg. Het betekent dat ik nu een ondergrondje heb voor de cursus bij De Afstap, maar ik heb in al die jaren workshops volgen wel geleerd dat je van iedere lesgevende wel iets bijleert. De eerste les ging vooral over Fair Isle, de les van vandaag vooral over patronen met slipstitches. Kan nu al zeggen dat die techniek mij meer bevalt, maar ga toch proberen een project af te ronden in de Fair Isle techniek. Heb ik trouwens ooit al een muts in gebreid, maar toen deed ik maar wat en nu wil ik de mij geleerde techniek toepassen :).sheridan

Vervolgens vond ik mijn skills op de naaimachine nog niet echt om naar huis te schrijven en laat Den Haan & Wagenmakers in Amsterdam nu een workshop foefjes op de naaimachine geven in oktober. Om alle quilterijen in betere banen te leiden, mij ook daar maar voor opgegeven. Wordt een warm begin van de winter.

