R/each

1 November 2015, de eerste clue wordt doorgestuurd. Twee weken geleden toevalligerwijze in een lacegroep beland op Ravelry, niet zomaar een groep, maar een groep gehost door Monique Boonstra en laat zij nu net een Mystery-KAL aangekondigd hebben. Ik kon de verleiding niet weerstaan, ooit een lace-shawl gebreid, de Ishbel van Isolda Teague, dus gelijk het patroon in de voorverkoop aangeschaft.

Heb ik even zitten zweten vandaag, heb de eerste naalden wel vijf keer uitgehaald, miste iedere keer net een steek aan het einde van een naald, het verste tot nu toe naald 23 en het ziet er zo leuk uit. Plaats voorlopig geen foto’s in het blog, niet leuk voor wie nog niet zover is, of overweegt om ook mee te doen. Er is een spoiler-alert topic in de groep waar foto’s geplaatst kunnen worden dus binnenkort een fotootje van mijn progress.

Had ik eerst een Quince en Co draadje op het oog, durfde ik het toch niet aan omdat de kleurencombi die ik wilde maken dan misschien net een stukje garen tekort zou komen, dus uiteindelijk maar gekozen voor een ruimer aantal meters en voor de combi zacht groen MC en donkergrijs CC Rowan fine lace.

Na deze update snel verder breien, de avond is nog niet voorbij (voor de veiligheid om de vijf toeren een lifeline meebreien, ook al twee keer plezier van gehad).

