Dag van de arbeid

Vandaag niet zo hard gewerkt, maar deze week toch weer een aantal dingen verder op de rit gekregen.

De dag begonnen met een felicitatie voor mijn schoonvader, vandaag werd hij 86 jaar.
Gisteren vierde DH zijn verjaardag, 59 kaarsjes op de taart, bij wijze van spreken dan, het bleef bij een klein gebakje en een gezellig etentje in een Grieks restaurant.
De cadeautjes van de familie vielen in goede aarde.

Chart 1 van de Bella Botanica shawl afgerond en vandaag proefjes gebreid. Wat vind ik mooier, nupps van 7 steken of nupps van 9 steken, de nupp afronden in de heengaande naald of pas in de teruggaande naald, kraaltjes in de heengaande naald of zoals de ontwerpster van deze shawl in de teruggaande naald.
Voor mijn shawl gekozen voor de 9 steken nupp en op de authentieke estonian lace-methode pas in de teruggaande naald de steek afmaken. Kraaltjes ga ik inbreien zoals de ontwerpster dus in de teruggaande naald. Heeft ook als voordeel dat ik steeds kan zien of ik in patroon blijf, want in tegenstelling tot chart 1 geeft de ontwerpster hier niet meer het aantal steken na het breien van de patroonregel, jammer, maar niet onoverkomelijk.

2016-05-01 21.06.41

Hierboven de eerste drie regels van chart 2, te laat om nog regel 4 te breien, waar daadwerkelijk de eerste kraaltjes worden ingebreid, volgende week meer.

Mijzelf afgelopen zaterdag het nieuwe boek van Yoko Saito, ScrapValley, cadeau gedaan. Vandaag al een beetje in gebladerd, na mijn blogbijdrage daar maar eens mee doorgaan.

2016-04-29 20.24.51

Het middenstuk van de Irish Circles begint ook vorm te krijgen, nog niet helemaal tevreden, maar nog één of twee aanpassingen en dan ga ik de cirkel op de achtergrond naaien en kan ik verder met de blokken.

Blok 1 tot en met 3 al malletjes van, blok 4 nog geen idee hoe ik die ga aanpakken en blokken 5 tot en met 8, die ik twee keer moet maken, zijn behandeld tijdens de laatste les dus ook daar kunnen malletjes voor gemaakt worden en stofjes uitgezocht.

Oudste DS heeft géén schoolse verplichtingen deze week, de andere DS alleen de eerste drie dagen van de week. DH is druk met het reorganiseren van de keukenkastjes, ziet er fantastisch uit tot nu toe en aangezien ook ik volgende week weinig verplichtingen heb, een weekje voortgang in het vooruitzicht.

