Woensdag

Niet gelukt om afgelopen zondag te bloggen. Waarom niet? Geen idee, te druk met andere dingen, heerlijk in het zonnetje gezeten?  O nee, een French Yoghurt cake  gebakken, beter gezegd, twee French Yoghurt cakes gebakken. Waarom 2, de eerste was niet te eten, niet mislukt, nee, niet te eten. Voor het eerst in mijn leven een recept met olie als ingrediënt gebakken. Bij de eerste hap werd ik zowat misselijk van de lucht, er hing een soort oliebollenlucht aan de cake. Alhoewel ik oliebollen verrukkelijk vind, de cake vond ik meh!
Was zo teleurgesteld dat ik direct boter in een pannetje heb gesmolten zodat ik het recept kon aanpassen en in plaats van olie geklaarde boter heb gebruikt. De cake is bijna op, heerlijk, ach je bent nooit te oud om te leren.

Wat ik wel weet is dat ik afgelopen dinsdag heel hard gewerkt heb aan het voorbereiden van nieuwe blokken in de Irish Circles quilt. Nu nog blok 9 en 10 uitwerken, waarbij ik blok 9 al voor een groot deel in EQ 7 heb getekend. Dat scheelt weer want dan heb ik “perfecte” mallen.

Het eerste blok 5, in een geel/beige/grijze kleurstelling is bijna klaar. Benieuwd wat ik over een week genaaid heb, wordt een beetje druk met bezoek aan kaakchirurg, bezoek van monteur om keukenlampen-rail op te hangen en de gebruikelijke verplichtingen.

Ik blog weer over een week of zo, alvast een fijn weekend, beetje kouder geloof ik, maar wel droog. Zal mij benieuwen.

 

