HOORN

Woensdag 13 juli 2016, op pad naar Hoorn. En ja, ik mag het met HOOFDLETTERS schrijven. Wat een leuke dag hebben mij vriendin en ik gehad. En ja, het regende meer dan behoorlijk toen de trein het station van Hoorn binnenreed, maar het kon ons niets schelen. Zo snel mogelijk op zoek naar een leuke gelegenheid om koffie te gaan drinken en die bleek een schot in de roos. Een pannenkoekenrestaurant, met heerlijke apfelstrudel, de dag kon niet beter beginnen.

Waarom wij naar Hoorn zijn gegaan? Kenners weten dat op die dag de Weversmarkt 2016 in Hoorn werd gehouden. Had over de voorgaande edities al veel goeds gelezen en aangezien vriendin en ik kort na elkaar jarig zijn, vonden wij het een heel leuk cadeau aan elkaar om deze markt te gaan bezoeken.

Volgens mijn telefoon heb ik in totaal 7 kilometer gelopen en dat geloof ik gelijk, de volgende dag zowaar spierpijn.

Voor wat betreft alle mooie wolletjes, ik heb weerstand kunnen bieden en heb niets toegevoegd aan mijn al zo uitgebreide stash. Mag voor een project nog een hoofdkleur aanschaffen dus helemaal droog sta ik niet.

Ons verjaarscadeau bestond naast de eerste stop voor koffie uit thee en een geurend zeepje, stofjes bij Quiltkompas, een slokje hier en heerlijke happen ‘s-middags en ‘s-avonds daar. Wij hebben onze ogen uitgekeken in Hoorn, niet alleen op de markt, maar ook in het plaatsje zelf. Voor mij de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer. Binnenkort een keertje terug met DH en die vooral laten kennismaken met een geweldige kookwinkel.

Moe en zeer voldaan togen wij huiswaarts, maar de stofjes zullen ons het komende jaar zeker nog vaak doen terugdenken aan dit geslaagde uitje/verjaarscadeau.

Een blogje zonder foto’s, helemaal vergeten om foto’s te maken, zal ik dus de volgende keer moeten doen.

