Gehaakte sprei (1)

Ja, ik ben dus nog een blog begonnen en dat terwijl ik de andere blog nauwelijks up to date kon houden. Door deze blog te beginnen hoop ik dat ik de andere blog ook regelmatiger ga bijhouden. Dat blog blijft vanaf nu een beetje een privéblog, meer voor mij een soort dagboek, waar ik de dagelijkse dingen kan toevertrouwen aan het web.
Dit blog gaat alleen over mijn belevenissen in handwerkland en laat mijn vorderingen, ahum, zien, van de dingen die ik aan het maken ben. Ben alleen zoveel aan het maken dat het bijna ondoenlijk is om alles te laten zien. Maar beginnen met de laatste twee projecten en zo langzaam naar de andere toewerken, krijg ik die ook weer eens in handen.
Oogsttotnutoespreanna62009Als tweede project dat zich mag verheugen in mijn belangstelling de gehaakte sprei uit de Anna van juni 2009. Mijn oudste DS vond het toch wel een hele uitgave al die bolletjes haakkatoen als verjaarscadeautje (terwijl moeders zelf heeft gepind), maar uiteindelijk zwichtte hij en ging mee naar de winkel om de laatste bolletjes aan te schaffen. Van de andere DS kreeg ik trouwens een heerlijk zomerluchtje en DH liet mij een mooie portefeuille uitzoeken, was na zo’n 10 jaar echt aan een nieuwe toe. Natuurlijk gelijk begonnen en dit is het resultaat tot nu.

5 reacties op “Gehaakte sprei (1)

  1. Al een mooi stapeltje!.. en als ik de lapjes zo voor me zie vind ik de kleurencombinatie toch wel mooi!.. zoals je weet heb ik het oranje en roze vervangen door gemêleerde garens en paars.. en dat ik de andere kleuren zo liet vond ik al heel wat.. ik ben altijd geneigd om niet teveel kleuren met mekaar te combineren maar wel verschillende tinten ervan.. vb. eerder vijf tinten paars dan geel, bruin, paars, groen, rood… en als ik uiteenlopende kleuren wel combineer dan zijn het gewoonlijk pasteltinten of herfsttinten.. dus vond ik deze sprei toch wel een welkome afwisseling 🙂

    Like

  2. aanvulling: heb ook de kleur donkerblauw toegevoegd en het kanariegeel werd zachtgeel.. maar dat laatste komt doordat de veritas niet alle kleuren in voorraad heeft.. het bordeaux dat jij centraal in je vierkantjes gebruikt heb ik zelfs speciaal laten bestellen omdat ik het zo mooi vond/vind..

    Like

  3. Leuk idee trouwens om de vierkantjes te fotograferen met telkens een laagje meer.. dat ga ik bij mijn volgende foto ook doen.. die foto vertelt me ook dat jij telkens met één kleur haakt aan meerdere vierkantjes en dan aan een volgende kleur begint?.. werkt misschien wel sneller dan telkens één vierkantje helemaal afwerken.. ik ben ook van plan om telkens als één vierkantje af is onmiddellijk de draadjes in te stoppen.. tot over een week hé..

    Like

  4. Heeft iemand mss het patroon voor mij van dit prachtige sprei?
    Kan er nergens meer aan komen 😦

    Like

  5. @Natan: Het is een nogal groot patroon, dus een ***** is nogal lastig te geven. Ik kan je wel een adres opgeven voor de Anna en dat is Vikant Verlag VCP GmbH
    Bahnhofstrasse 50, D-29556 Suderburg, Duitsland en per e-mail anna@vikant.de. Zelf heb ik zo ook wel eens een oudere aflevering van een Anna kunnen bestellen. Een andere ingang is Betapress, Burg.Krollaan 14, 5126 PT Gilze, zij zijn importeur van dit blad in Nederland en hebben misschien ook nog wel oudere versies op de plank.
    De sprei staat in de aflevering juni 2009. Succes.

    Like

Reacties zijn gesloten.