A fresh start

Een nieuw blogje in het nieuwe jaar. Alle kerstuitingen zijn weer opgeruimd, de goede voornemens gemaakt (en alweer naar de achtergrond verdwenen?) en de eerste week zit er weer op. Eén van mijn goede voornemens is in ieder geval iets meer bloggen over food, dus binnenkort meer uitgeprobeerde recepten van de diverse foodblogs die ik o.a. via facebook volg.

Waarover zou ik deze week willen vertellen? Natuurlijk over het bijna af hebben van mijn Shetland hap, wel nog alle draadjes wegwerken en blocken, maar aangezien ik het patroon heb gekocht via de cursussite van Craftsy kan ik op mijn gemak kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Na dit intermezzo ook verder aan de Irish Circles, alle bijeenkomsten en patronen vorig jaar gehad en nu nog zo’n maand of drie om de top af te krijgen. De hap heeft aardig wat tijd in beslag genomen, eigenlijk bedoeld om te werken aan de Circles dus ik “moet”aan de bak.

2017-01-06-16-13-32-2

Deze lieverd was zeer bereid om de eerste stappen van haar bazinnetje op het breipad te showen.

Opzetten met de longtail-methode, recht en averecht of knit en purl, SSK en K2tog, yarn overs en afkanten, al deze skills behoren al tot het repertoire van het vriendinnetje van oudste DS, die sinds een week of drie de breipennen heeft opgepakt. De lessen zijn in het Nederlands, maar de breitermen worden ook in het Engels geleerd. Ervaring leert dat in het Engelse taalgebied veel mooie patronen te vinden zijn.

Ik ben trots op wat ze tot nu toe al heeft geleerd en hoe ze dat in de praktijk weet te brengen.

Weet eigenlijk niet meer of ik al eerder heb verteld dat ik club-member ben van de Islayclub, waarvoor je je, zoals je aan de link ziet, nog steeds kunt aanmelden.

Meedoen betekent in ieder geval 12 patronen van Kate Davies ontvangen, wie haar nog niet kent, ga vooral naar haar website of blog. Ik ben in ieder geval al heel blij met de eerste vier patronen en kijk uit naar het vervolg.