Geen foto

Het gezegde gaat dat blogjes zonder foto minder snel of zelfs niet gelezen worden. Ach, ik probeer vooral ook te schrijven om over een tijdje zelf terug te kunnen lezen wat mij de afgelopen tijd zoal heeft bezig gehouden, dus ééntje zonder foto, voor mij geen probleem.

Shetland Hap nog steeds in het stadium van draadjes wegwerken voor er geblockt kan worden. Geen punt, de Bella Botanica is weer uit de mottenballen gehaald en inmiddels over de helft van de eerste herhaling van deel twee, nog tweeenhalf te gaan dus.
Heb vorige week ook een cursus van Stephen West op Craftsy gekocht. Stond al lang op mijn verlanglijstje dus het moest er een keer van komen. Geweldige cursus, je leert niet te breien naar een bijgeleverd patroon, maar Stephen laat zien hoe hij zijn eigen shawls ontwerpt, welke breisteken hij daarvoor gebruik en met een beetje toegepaste wiskunde, de cursist het idee geeft dat hij/zij dit zelf ook kan. Met alle aangereikte kennis zelf ook maar een minishawl gebreid en ik word hier helemaal blij van. Tevens is het een goede manier als je de shawls van Stephen mooi vindt om te begrijpen hoe zijn patronen in elkaar steken, mocht je er ooit één (of meer) willen breien. Nogmaals, voor mij is de cursus heel verhelderend geweest.